۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۴, دوشنبه

دستور غذا: امپرسیونیسم در آشپزی!

شنبه دوازده اردیبهشت قرار بر این بود که هر کس بدون هماهنگی با دیگران چیزی بیاورد و با مصالح گرد آمده، بنا به صوابدید گروه غذاهایی درست کنیم. نتیجه‌ی کار سریع و دلچسب بود، به خصوص که همه سعی کرده بودند مواد را شسته شده و در صورت لزوم پخته شده با خود بیاورند. غذاهایی که ابداع شد به قرار زیر بود.

مرغ مرتضی علی
مرغ پخته در روغن زیتون و پیاز
اندکی رب انار
اندکی پودر کاری
فلفل دلمه‌ای زرد و قرمز
گشنیز تازه خرد شده
اندکی آبِ لوبیا چیتی (کنسرو)
قارچ خرد شده
پوست لیمو و گوشت آن (ریز ریز شده)
مقداری از محتویات کنسرو سبزیجات (هویج، ذرت، نخود فرنگی)
نمک و فلفل

آشپز مسئول: باوند
نتیجه: ماه!

ترشه لوبیا چغاله
لوبیا چیتی و لوبیا قرمز (خیس کرده و پخته)
پیاز داغ (جداگانه سرخ شده)
چغاله بادام (خرد شده)
زردچوبه
سس سویا
روغن زیتون
گشنیز، شنبلیله و جعفری تازه
آب لیموی تازه

آشپز مسئول: مینو
نتیجه: عالی!

دلمه‌ی مینوی
دوتا فلفل سبز دلمه‌ای (سربریده و خالی شده)
مقداری ترشه لوبیا چغاله
پنیر سفید
قارچ
گشنیز
قلفل دلمه‌ای قرمز و سبز
کنسرو سبزیجات (هویج، ذرت، نخود فرنگی)

آشپز مسئول: محمد
نتیجه: ایضاً!

سالاد سبز
عدس و لوبیای چشم بلبلی (پخته)
پیاز خام
پنیر سفید
خیار شور (خرد شده)
گشنیز (خرد شده)
سس سویا
سرکه‌ی بالزامیک (بوی عالی!)
آویشن
فلفل سیاه
فلفل دلمه‌ای زرد و قرمز (خرد شده‌، دراز دراز)
آب لیموی تازه

آشپز مسئول: الهام و زهرا و دیگران
نتیجه: هوس‌انگیز و بسیار خوشبو.


۵ نظر:

  1. آقا؟ من برای اینکه مشمول الذمه نباشم مجبورم چیزی بنویسم اینجا: وبلاگ ات را دیدم و بسیار خوشمان آمد... بارک الله... ما قبلاً همدیگه رو در خانه ی هنرمندان دیدیم... اگه گفتی من کی بیدم؟
    پیروز باشی

    پاسخحذف
  2. آقا باوند! به نظر من این جلسه تان بیش از حد انضمامی شده است و علی رغم آنکه از بوییدن این نوشتار دچار دلغشه شدم، آن را به شدت تقبیح میکنم.
    این قبیل تحرکات به شدت مشکوک به نظر می رسد و در راستای براندازی نرم فلسفه آکادمیک شناخته میشود.
    آخر چرا قداست کلاس فلسفی را با این قبیل بوهای محرک تقدس زدایی می کنید و آن را از اوج تجرد به حضیض زندگی روزمره می کشانید؟؟؟!!
    جای این "کارهای دیگر" در "خلوت" است. اینجا خیر سرمان کلاس فلسفه است...
    - به نمایندگی از فیلسوفان آکادمیک و به شدت محترم دانشگاه های ایران-

    پاسخحذف
  3. سلام
    من مشکلی هم با مشمولالزمه بودن ندارم به عالم و آدم این مدلی مشمول الزمه هم باشم شدم پای خودم ممنون از نظر لطفت خصوصن درمورد یادداشتت برای خانم میرزادگی هرچند ایشان دوباره جواب بلند بالایی برای تان دادند...
    هنر آشپزی تان پایدار و روز افزون

    پاسخحذف
  4. سفره: رنگارنگ
    نتیجه:20

    پاسخحذف
  5. حسادتمان برانگيخته شد!

    پاسخحذف

حتماً نظر بدهید وگرنه مشمول‌الذمه هستید